6-7 ay gibi kısa bir sürede 20 binden fazla kullanıcıya ulaşan sitede, anneler çocukları ile ilgili her türlü sorunun cevabını buluyor ve kalıcı arkadaşlıklar ediniyor.
Nasıl başladı internet macerası?
Nasıl başladı internet macerası?
Pınar Şimşek: Mastırımı Japonya’da internette pazarlana üzerine yaptım. O zamanlar Türkiye’de henüz internet pazarı gelişmemişti ama Japonya’da çok gelişmişti. İnternete ilgim o zamanlardan vardı. Çocukları büyütüp kendime hedef aradığım zaman girişimci olmaya karar verdim.
Aylin Çakır: Çalışan insanlar genelde kendi işini kurmak ister ama bunun için risk almak gerekir. Ben bunun için işi bıraktım. Pınar ile annelikle ilgili tecrübelerimizi bir internet girişimde değerlendirmeye karar verdik.
Nasıl bir site anneysen.com?
Pınar Şimşek: Burası bir sosyal ağ. İnsanlar üye oluyor ve birbirleriyle sohbet ediyor, bilgi ve fotoğraf paylaşıyor. Sitemizin değişik bölümleri var. Belirli başlıklar altında konuşmalar var. Mesela siteye en başta ilham veren “Annelere sor” isminde bir bölüm var. Bu bölümde, bebeğinizin veya çocuğunuzun yaşına ve sorularına göre soru sorabiliyor veya bir başkasının sorusuna yanıt verebiliyorsunuz. 0 yaştan 18 yaşına kadar çocuğu olan anneler, her türlü soru ve sorunlarına burada yanıt arıyor. İsterseniz, mesela “Çocuğu zor yemek yiyen anneler” isminde bir grup kurabilir ve bu şekilde de ortak sorunu olanları bir araya getirebilirsiniz.
Aylin Çakır: Aslında Facebook gibi. Burada üye olan anneler, belli bir ortak paydada bululan anneler yazışabiliyorlar. Siteye her gün girilmese bile sorunuza yanıt gelirse e-mail gönderiyoruz. Bu bir sosyal ağ.
Gelir modeliniz nasıl olacak?
Pınar Şimşek: Reklam ile para kazanıyoruz. Reklam almaya mart gibi başladık. Şubatta bir reklam network’ü ile anlaştık. Mart sonunda 4 bin üye ile reklama başladık. Ancak biz reklama daha farklı yaklaşıyoruz. Anneye destek veren, anneye destek verecek şekilde projeler gerçekleştiren firmalarla çalışmak istiyoruz. Marka kendi içeriğini sağlayabilir, bilgi sağlayabilir. Hamilelik, emzirme biberon kullanımı gibi konuları sponsorluk desteğiyle sunmak istiyoruz.
Şu anda siteyi yönetmek ne kadar vakit alıyor?
Aylin Çakır: Siteyi sürekli ayakta tutmak için çalışmak gerekiyor. Markalarla görüşmeler ve iş geliştirme zaten tam zamanlı işler. Biz her gün birlikte buluşup çalışıyoruz. Uzmanlarından nasıl bilgi alabiliriz buna bakıyoruz. Firmalara kendimizi anlatıyoruz.
İki de ödül kazandınız değil mi?
Pınar Şimşek: Innovate ve JCI ödüllerini kazandık. Innovate 100 Nisan ayında yapıldı. Uluslararası bir yarışma. Amacı dünya çapında 100 girişimci projeyi seçmek. Kriterleri yenilikçi olması, geniş bir kitleye ulaşması ve ölçeklenebilir olması. Türkiye’den projelerle yarıştık. Uzmanlarımızı, anneye faydayı ve sosyal ağ konseptini öne çıkardık ve bu ödülü kazandık.
Genç Girişimciler Derneği’nin (JCI) düzenlediği Yaratıcı Girişimci Yarışmasını kazandık. Türkiye’den 3 finalist seçilmişti ve bu finalistler dünya konferansında Türkiye’yi temsil etti.
Sizi diğer anne – bebek sitelerinden ayıran özelikler nedir?
Aylin Çakır: En temel farklılık şu: Diğer sitelerde genelde bilgi anneye tek yönlü veriliyordu ama anne tecrübesi de çok önemli Annenin yani kullanıcının da söz sahibi olabileceği bir platform yaratmayı amaçladık. Yani web 2.0 projesi yaptık. Bizim amacımız anneye destek. Çünkü birbirimize çok ihtiyacımız var. Eskiden teknoloji insanları uzaklaştırıyor diye bir düşünce vardı şimdi ise yaklaştırıyor, hiç ulaşamayacağınız kaynaklara ulaşmanızı sağlıyor. Biz anneysen.com bilgi ve duygu desteği olarak düşünüyoruz.
İnternetten iş yapmanın zorlukları neler?
Aylin Çakır: İnternette hızlı olmak lazım. Şu anda patlama noktasında. Kullanıcı sayısı artıyor. Online olma süreleri çok yüksek, gece de yazışma oluyor. Bu bir dükkan açıp akşam kapatmak gibi olmuyor. Çok dinamik, ayak uydurmak gerekiyor. İnternetle ilgili proje varsa sürekli konuşmak lazım, biz de insanlar kapalı, fikirlerini kimseye söylemiyorlar. Genellikle kimse yapmamış gibi düşünüyorsunuz ama aslında yapılmış oluyor. Paylaşım çok önemli. Bundan biz çok faydalandık. Yayına başladıktan sonra kullanıcı görüşlerini ciddiye almak önemli.
kaynak: Bilgi Çağı
not: röpörtajın tamamına yukarıdaki linke tıklayarak gidebilirsiniz.
0 comments