.
1-SATMAK İSTEDİĞİN ŞEYİ DEĞİL, İNSANLARIN TALEP ETTİKLERİ MALI YA DA HİZMETİ SUNMALI
Girişimciler, ürettikleri bir malı ya da hizmeti alıcısı ile buluşturarak iş yapma çabası içersindedirler. Oysa yeni bir ürüne talep yaratmak arz yaratmaktan çok daha zordur. Moda olmuş bir ayakkabı üzerine odaklanmak yerine ayakkabı kategorisi üzerine odaklanmak ve talebi olan bir ayakkabıyı üretmek her zaman daha avantajlıdır. Çünkü bu genel kategoride yer alan bir ayakkabıyı her market her zaman satabilir. Alıcıların talepleri doğrultusun da ürün çeşitlemesi yapmak, gelen talebe göre ürün sunmak her zaman yeni bir ürüne pazar bulmaktan çok daha akıllıcadır.
2-HIZLI NAKİT AKIŞI SAĞLANMALI
Nakit akışı bir işletme için can damarıdır. İşletmenin sağlıklı yürütülebilmesi için girişimci, işin başlangıcından itibaren nakit akışını sağlamak durumundadır. Alınacak depozitolar, peşin satışlar, eğer satılan ürüne uygunsa abonelik sistemi, girişimci için nakit akışı sağlayacak kaynaklar olabilir. İşletmenin nakit giderleri ile nakit satışları arasında büyük farklar olmamasına özen gösterilmelidir. Özellikle işçilik giderleri, bazı sabit girdiler gibi ötelenemeyecek gider kalemlerin nakit karşılanması için ne gibi tedbirler alınması gerektiği, bu giderlerin zamanında karşılanması için nereden nakit akışının sağlanabileceği iyi hesap edilmelidir.
3-HER ZAMAN MALİYETİ DÜŞÜK TUTACAK YOLLAR ARANMALI
Nakit geliri nakit giderinden daha fazla olmayan tüm nakit akışları değersiz nakit akışlarıdır ve işletme için ciddi bir sorun kaynağı demektir. Her zaman harcanandan daha çok kazanmak ticaretin olmazsa olmazıdır. Bunu başarabilmek için harcamaları ve maliyetleri düşük tutmak gerekir. Açılacak iş yerimizin dekorasyonunu yaparken ve ofis malzemelerini alırken mümkünse temiz ve kullanılabilecek nitelik de ikinci el malzemeler alarak; yeni malzeme almanın getireceği maliyetlerden kaçınmak gereklidir. Maliyetlerin ve harcamaların azaltılması için her zaman yeni yollar aranmalıdır.
4-PLANLAMA YAPARKEN HARCAMLARI OLDUĞUNDAN FAZLA, GELİRLERİ İSE OLDUĞUNDAN AZ GÖSTERİLMELİ
Önceki deneyimlerden ortaya çıkmıştır ki, tahmini yapılan harcamalar ve gelirler genelde %30 oranında şaşabilmektedir. Harcamaları yüksek tutarak gelirleri daha az hesap etmek ve rakamlara bu şekilde yansıtmak girişimci için erken uyarı manasına gelmektedir. Elbette ki bu harcama rakamlarını çok ve gelir rakamlarını az göstererek ortaya çıkan tabloyu kabul etmiş olmamaktayız amacımız çürük tahtaya basmamak adına bir ön tedbir almaktır.
5-SATIŞ VE PAZARLAMA ÜZERİNE ODAKLANILMALI
İş hayatında satış yapılmadan hiçbir şey gerçekleşmez. Kar edilebilmesi için satış gerçekleşmesi ekonominin olmazsa olmazlarındandır. Satış yapabilmek ve bu satışı sürekli kılacak şekilde sistem kurmak işletmenin sürdürülebilirliği için esastır. Birçok girişimci piyasaya marka bir ürünle girmek ister, bu genel yapılan bir yanlıştır. Piyasaya yeni girmek için markalaşmaya çalışarak para harcamak yerine; bu parayı müşteri kazanmak için harcamak daha akıllıca olacaktır. Marka olarak piyasaya girmek ve yerleşmek uzun yıllar alan masraflı ve zahmetli bir iştir ve girişimcinin önceliklerinde arasında yer alması iyi bir başlama noktası değildir.
6-KĂRI KATLAYARAK ARTIRMA YOLLARI BULMAYA ÇALIŞMALI
Harcamaları sabit tutmak şartı ile kârı artırmanın 5 ana yolu vardır. Mümkün olduğunca büyük hedef kitleye ulaşmak, hedef kitleyi mümkün olduğunca çok müşteriye dönüştürmek, müşterilerin daha fazla satın almasını sağlamak, ortalama satış fiyatını artırmak ve kâr marjını yükseltmek olarak sıralanabilir.
7-HERŞEYİ ÖLÇEBİLMELİ
İşletmemize müşteri olarak dönmeyecek bir harcama yapmamak için yaptığımız ve yapacağımız işlerin ölçülebilir olması gerekir. Nasıl ki bir doktor hastaya uygun testleri yapmadan sorunun ne olduğunu anlamaz yada hangi ilaçların hangi hastada ne ne tür tepkiler vereceğine test sonuçlarına bakarak karar verirse aynı şekilde bir girişimcide yaptığı çalışmaları ölçebilmeli ki atılacak adımlarda yanılma payı azalsın.
8-ÇOK ÖGRENME EŞİTTİR ÇOK KAZANÇ
Öğrenme her zaman kazançtan önde gelir. İşinde başarılı olmak isteyen girişimci satış, pazarlama, operasyon vb. konularda gelişime açık ve sürekli bir öğrenme çabası içerisinde olmalıdır. Gelişim ve öğrenme bir girişimcinin önüne çıkan engelleri aşmasında kilit rol oynar ve sizi geleceğe hazırlar. Girişimci için, hayat boyu öğrenme, iş hayatında hep zinde kalmanın değişmez aracıdır.
9-İNDİRİM YAPMA-DEĞER KAT
İndirim yapmak demek kârının bir kısmından vazgeçmek demektir. Her indirim girişimcinin cebinden bir miktar parasının çıkması anlamına gelir. Üründe yada serviste yapılacak yenilikler yada sunuş değişiklikleri ürünü bir öncesine göre farklı kılar. Yapılan, maliyeti az küçük değişikliklerle ürünümüze artı değer katabilir ve indirimle yapacağımız satışı, ürüne değer katarak daha az bir maliyetle yapabiliriz.
10-KENDİNE BİR KOÇ (DANIŞMAN) EDİNMELİ
Girişimcinin, kendisine planlamada ve yönetimde yol gösterecek, objektif bir gözle kendisine yardımcı olacak bir rehbere ve danışmana ihtiyacı vardır. Kendimizin dışındaki bir gözün bizi denetlemesi, eksikliklerimizi belirlemede bize her zaman büyük bir avantaj sağlar. İş hayatında doğru stratejilerle silahlanmak, sizi başarıya götürecek yolu kısaltacaktır. Hayat boyu öğrenme iş hayatınızda yapacağınız değişikliklerin ve alacağınız kararların sağlıklı olmasında size yol gösterecek bir mihenk taşıdır ve girişimciyi hedefine en hızlı şekilde ulaştıracak araç; hayat boyu öğrenmedir.
İyi düşünülerek ve geçmiş tecrübelerden yararlanılarak başlanacak bir işin, başarı şansının büyük olacağı bilinmelidir. Her girişimci adayının kontrol listesinde yer alması gereken bu 10 altın kural girişimci adayları tarafından göz ardı edilmemesi gereken, tecrübeler ışığında ortaya çıkmış birikimlerdir.
Girişimciler, ürettikleri bir malı ya da hizmeti alıcısı ile buluşturarak iş yapma çabası içersindedirler. Oysa yeni bir ürüne talep yaratmak arz yaratmaktan çok daha zordur. Moda olmuş bir ayakkabı üzerine odaklanmak yerine ayakkabı kategorisi üzerine odaklanmak ve talebi olan bir ayakkabıyı üretmek her zaman daha avantajlıdır. Çünkü bu genel kategoride yer alan bir ayakkabıyı her market her zaman satabilir. Alıcıların talepleri doğrultusun da ürün çeşitlemesi yapmak, gelen talebe göre ürün sunmak her zaman yeni bir ürüne pazar bulmaktan çok daha akıllıcadır.
2-HIZLI NAKİT AKIŞI SAĞLANMALI
Nakit akışı bir işletme için can damarıdır. İşletmenin sağlıklı yürütülebilmesi için girişimci, işin başlangıcından itibaren nakit akışını sağlamak durumundadır. Alınacak depozitolar, peşin satışlar, eğer satılan ürüne uygunsa abonelik sistemi, girişimci için nakit akışı sağlayacak kaynaklar olabilir. İşletmenin nakit giderleri ile nakit satışları arasında büyük farklar olmamasına özen gösterilmelidir. Özellikle işçilik giderleri, bazı sabit girdiler gibi ötelenemeyecek gider kalemlerin nakit karşılanması için ne gibi tedbirler alınması gerektiği, bu giderlerin zamanında karşılanması için nereden nakit akışının sağlanabileceği iyi hesap edilmelidir.
3-HER ZAMAN MALİYETİ DÜŞÜK TUTACAK YOLLAR ARANMALI
Nakit geliri nakit giderinden daha fazla olmayan tüm nakit akışları değersiz nakit akışlarıdır ve işletme için ciddi bir sorun kaynağı demektir. Her zaman harcanandan daha çok kazanmak ticaretin olmazsa olmazıdır. Bunu başarabilmek için harcamaları ve maliyetleri düşük tutmak gerekir. Açılacak iş yerimizin dekorasyonunu yaparken ve ofis malzemelerini alırken mümkünse temiz ve kullanılabilecek nitelik de ikinci el malzemeler alarak; yeni malzeme almanın getireceği maliyetlerden kaçınmak gereklidir. Maliyetlerin ve harcamaların azaltılması için her zaman yeni yollar aranmalıdır.
4-PLANLAMA YAPARKEN HARCAMLARI OLDUĞUNDAN FAZLA, GELİRLERİ İSE OLDUĞUNDAN AZ GÖSTERİLMELİ
Önceki deneyimlerden ortaya çıkmıştır ki, tahmini yapılan harcamalar ve gelirler genelde %30 oranında şaşabilmektedir. Harcamaları yüksek tutarak gelirleri daha az hesap etmek ve rakamlara bu şekilde yansıtmak girişimci için erken uyarı manasına gelmektedir. Elbette ki bu harcama rakamlarını çok ve gelir rakamlarını az göstererek ortaya çıkan tabloyu kabul etmiş olmamaktayız amacımız çürük tahtaya basmamak adına bir ön tedbir almaktır.
5-SATIŞ VE PAZARLAMA ÜZERİNE ODAKLANILMALI
İş hayatında satış yapılmadan hiçbir şey gerçekleşmez. Kar edilebilmesi için satış gerçekleşmesi ekonominin olmazsa olmazlarındandır. Satış yapabilmek ve bu satışı sürekli kılacak şekilde sistem kurmak işletmenin sürdürülebilirliği için esastır. Birçok girişimci piyasaya marka bir ürünle girmek ister, bu genel yapılan bir yanlıştır. Piyasaya yeni girmek için markalaşmaya çalışarak para harcamak yerine; bu parayı müşteri kazanmak için harcamak daha akıllıca olacaktır. Marka olarak piyasaya girmek ve yerleşmek uzun yıllar alan masraflı ve zahmetli bir iştir ve girişimcinin önceliklerinde arasında yer alması iyi bir başlama noktası değildir.
6-KĂRI KATLAYARAK ARTIRMA YOLLARI BULMAYA ÇALIŞMALI
Harcamaları sabit tutmak şartı ile kârı artırmanın 5 ana yolu vardır. Mümkün olduğunca büyük hedef kitleye ulaşmak, hedef kitleyi mümkün olduğunca çok müşteriye dönüştürmek, müşterilerin daha fazla satın almasını sağlamak, ortalama satış fiyatını artırmak ve kâr marjını yükseltmek olarak sıralanabilir.
7-HERŞEYİ ÖLÇEBİLMELİ
İşletmemize müşteri olarak dönmeyecek bir harcama yapmamak için yaptığımız ve yapacağımız işlerin ölçülebilir olması gerekir. Nasıl ki bir doktor hastaya uygun testleri yapmadan sorunun ne olduğunu anlamaz yada hangi ilaçların hangi hastada ne ne tür tepkiler vereceğine test sonuçlarına bakarak karar verirse aynı şekilde bir girişimcide yaptığı çalışmaları ölçebilmeli ki atılacak adımlarda yanılma payı azalsın.
8-ÇOK ÖGRENME EŞİTTİR ÇOK KAZANÇ
Öğrenme her zaman kazançtan önde gelir. İşinde başarılı olmak isteyen girişimci satış, pazarlama, operasyon vb. konularda gelişime açık ve sürekli bir öğrenme çabası içerisinde olmalıdır. Gelişim ve öğrenme bir girişimcinin önüne çıkan engelleri aşmasında kilit rol oynar ve sizi geleceğe hazırlar. Girişimci için, hayat boyu öğrenme, iş hayatında hep zinde kalmanın değişmez aracıdır.
9-İNDİRİM YAPMA-DEĞER KAT
İndirim yapmak demek kârının bir kısmından vazgeçmek demektir. Her indirim girişimcinin cebinden bir miktar parasının çıkması anlamına gelir. Üründe yada serviste yapılacak yenilikler yada sunuş değişiklikleri ürünü bir öncesine göre farklı kılar. Yapılan, maliyeti az küçük değişikliklerle ürünümüze artı değer katabilir ve indirimle yapacağımız satışı, ürüne değer katarak daha az bir maliyetle yapabiliriz.
10-KENDİNE BİR KOÇ (DANIŞMAN) EDİNMELİ
Girişimcinin, kendisine planlamada ve yönetimde yol gösterecek, objektif bir gözle kendisine yardımcı olacak bir rehbere ve danışmana ihtiyacı vardır. Kendimizin dışındaki bir gözün bizi denetlemesi, eksikliklerimizi belirlemede bize her zaman büyük bir avantaj sağlar. İş hayatında doğru stratejilerle silahlanmak, sizi başarıya götürecek yolu kısaltacaktır. Hayat boyu öğrenme iş hayatınızda yapacağınız değişikliklerin ve alacağınız kararların sağlıklı olmasında size yol gösterecek bir mihenk taşıdır ve girişimciyi hedefine en hızlı şekilde ulaştıracak araç; hayat boyu öğrenmedir.
0 comments