.
Her biri kendi alanında başarısını ispatlamış, kariyer sahibi 10 kadın çocuk ve kariyer, kıyafet seçimi, ekip ruhu, iş hayatında yükselmenin yolları, pozitif enerji, yöneticilik kuralları ve kadın olmanın avantajları gibi konularda önemli ipuçları verdi:
kaynak: Bazaar
Her biri kendi alanında başarısını ispatlamış, kariyer sahibi 10 kadın çocuk ve kariyer, kıyafet seçimi, ekip ruhu, iş hayatında yükselmenin yolları, pozitif enerji, yöneticilik kuralları ve kadın olmanın avantajları gibi konularda önemli ipuçları verdi:
Nasıl yönetici olunur?
BAHAR AYSAN (B&T Plus Satış ve Marka Yönetmeni) Yöneticiliğin ilk kuralı, çalışanların sizinle aynı bakış açısıyla hareket etmelerini, işlerini sahiplenmelerini ve motivasyonlarını sağlamaktır. İkinci kural, yaptığınız işi gerçekten severek yapmanızdır. Doğru hedefler konulduktan sonra, zamanını iyi değerlendirenler, doğru düşünüp hızlı karar verenler ve istekli olanlar mutlaka başarıya ulaşır. Aslında ben yöneticiliği otomobil kullanmaya benzetiyorum. Trafikte kararsız davranırsanız, biri hemen önünüze geçer. Üstelik, kararsızlık sizi tereddüte düşüren hesaplardan daha pahalıya mal olur.
Hem çocuk, hem de kariyer nasıl yapılır?
LEYLA ALATON (Alarko Holding Yönetim Kurulu Üyesi) Geç evlenip geç anne olduğum için kendimi hem aile hayatı, hem de kariyer açısından çok şanslı addediyorum. Mesleğimde basamakları çıkmaya başladığımda beni aşağı çeken bir ev ve çoçuk sorumluluğu olsaydı bulunduğum yere gelemezdim. Gerçi bu işler plansız programsız oluyor.
Ancak ben evlenmek istediğim adama 38 yaşımda, kariyerimi oturtup çocuğa hazır olduğum dönemde rastladığım için şanslıyım. İş yerindeki başarılara doydum artık, o yüzden de şimdi önceliklerimi daha iyi sahiplenebiliyorum. Bu her insanın hayatında böyle olmayabilir. 23 yaşında da hayatınızın erkeğine rastladığınızı düşünebilirsiniz. Bu durumda ya kariyerinize ya da ailenize öncelik vermeniz gerekir.
Çünkü kariyer ve çocuk gibi iki önemli sorumluluk çok zor bir arada yürüyor. İkinsinden birini seçin demiyorum, Allah dengeyi bulmanıza yardımcı olsun diyorum. Bansettiğim dengeyi kurmak için her kadın ayrı bir formül uyguluyor. Kimi çocuğunu iş yerine götürüyor, kimiyse annesine bırakıyor. Dünyada ne kadar çalışan kadın varsa, bir o kadar da çocuk bakım formülü var ve herkesin formülü de kendine özel. Zaten kadın kariyerinde vazgeçilmez bir noktaya gelindiğinde onu çocuk doğurmak bile engelleyemiyor. Bu tamamen kadından kadına değişebilen, özel bir karar.
Kadın olmak nasıl avantaja dönüştürülür?
RANA KARLIDAĞ (Merkez Dergi Grubu Reklam Genel Müdürü) Kadınların önsezilerinin her alanda daha kuvvetli olduğuna inanıyorum. Bu da iş yaşamında büyük bir avantaj. Türkiye gibi sık sık riskli kararların alındığı bir ülkede önseziler çok önemli.
İyi bir ekip nasıl oluşturulur?
FERYAL MENEMENLI (Doğa Bitkisel Ürünler Yön. Kur. Başkanı) İyi bir ekip, her oyuncunun sahanın farklı bölgelerindeki diğer oyunculara doğru hamleler yaptığı, ortak bir hedefe odaklanmış, kararlı, enerjik ve oyunu ahenk içinde sürdürebilen insanlar topluluğudur. Vizyon sahibi bir lider ve doğru iletişimle, bu ekibi elde etmek için gerekenlerin yüzde 50''sini sağlarsınız. Şeffaf, tutarlı ve sevecen bir yönetim tarzını benimseyerek onlara yaklaştığınız sürece, sürekli bakım gerektiren bu dinamik ruh halini ayakta tutmak kolaylaşır.
İş hayatıyla özel hayat nasıl dengelenir?
ZEYNEP ÖZÇOBAN (Park Bravo Yön. Kur. Üyesi) Bizim sektörde işle özel hayatı dengelemek zor. Çünkü ikisi iç içe girmiş durumda. Akşamları doğruca eve, çocuklara koşuyorum. Evde ister istemez işi bir kenara bırakıyorum. Ofise gelince tam tersi oluyor, bu kez de çalışmaktan evi aramayı unutuyorum. Bulunduğum ortama iyice konsantre oluyorum.
İş dünyasında nasıl dikkat çekilir?
FEM GÜÇLÜTÜRK (Bernaylafem Halkla İlişkiler Kurucu Üyesi) Kişinin giyiminden tutun da, duruşu, temsil ettiği grup, hayat tarzı, sesi ve konuşma şekli dahi bir farklılıktır. Sahip olduğunuz bu duruşu işlerinize ve ürettiklerinize yansıtırsanız, uyumlu bir farklılık yaratırsınız. Mesele göze batmak değil çarpmaksa, aynı sonuca değişik yollardan ulaşmaya bakmak gerekir. Rengi, dokusu, mesajı kalıplaşmış, ezberlenmiş temalar içermeyen, biraz yaratıcılık, biraz da empati içeren çalışmalar kendini gösterecektir.
Güne nasıl enerjik başlanır?
ASLI EKŞİOĞLU (The Partners Pazarlama ve Iletişim Danışmanı) Evimde ailemle günlük sohbetler yapmak, ertesi güne enerjik ve pozitif başlamamda en büyük etken. Yaşamın ne kadar kısa ve değerli olduğunu bu minik ama yoğun paylaşımlarda tekrar tekrar hatırlatıyorum kendime. Her sabah o günkü hedeflerimi belirler, her akşam muhasebesini yaparım. Haftada 2-3 kez yatmadan önce reiki yaparım. Reiki, beni çok rahatlatıyor.
İş kıyafeti nasıl seçilir?
ÖZLEM GÜSAR (Özgü İletişim Kurucu Üyesi) Bence her kadının, özellikle de çalışan kadınların kendilerini ifade eden kıyafetleri tercih etmeleri gerekiyor. Bir kıyafet ne kadar şık olursa olsun, aynaya baktığımda içinde kendimi göremiyorsam asla o kıyafeti giymem. Modayı bire bir takip etmem, sadece o sezonun etkilerini taşıyan parçaları kendi tarzıma uyarlamaya çalışırım. Ama her kadın gibi, benim de ayakkabı-çanta takıntım vardır. Özenle seçildiklerinde, gerçekten de tüm görüntünüzü bir anda değiştirebiliyorlar. Aksesuvarlara gelince, işim gereği her an mücevher dünyasının içindeyim, dolayısıyla her zaman en iyilerini takmaya alışığım. Yine de, genellikle aynı anda birden fazla mücevher kullanmıyorum. İş kıyafetinde sadelikten yanayım, diyebiliriz.
Gündüz kıyafeti nasıl geceye uyarlanır?
SEDEF ORMAN (Derimod Yön. Kur. Başkan Yard.) Bir davete katılmam gerekiyorsa ve eve gidip hazırlanacak vaktim yoksa, ofise davetin içeriğine uygun yedek bir kıyafet götürürüm. Böyle bir fırsatım yoksa, en büyük kurtarıcım siyah takım elbisedir. Kıyafetimle uyum içinde kullanacağım bir broş ya da fularla farklılaşma yoluna giderim. Zaten dolabımda her zaman acil ve özel davetler için ayakkabı ve çanta bulunur. Makyaj malzemeleriyle son rötuşları yaparak yola çıkarım.
İş hayatında nasıl yükselinir?
SİBEL KUTMAN (Doluca Şarapçılık Pazarlama Müdürü) 1. Öncelikle daima olduğunuz gibi görünün. 2. Kendinize güvenin, hata yapmaktan korkmayın. 3. İnandığınız ve savunabileceğiniz konularda yılmayın. 4. Öğrenecek çok şeyiniz olduğunu kabul edin, karşı karşıya kaldığınız her sorunu bir eğitim fırsatı olarak görün. 5. Sürekli gözlem yapın; sektörü, firmayı, rakiplerinizi, çalışma ortamınızı ve kendinizi gözlemleyin. 6. Hayattan keyif almayı asla ihmal etmeyin.
kaynak: Bazaar
0 comments